مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 بهمن 1397 ساعت 15:202019-01-31بين الملل

پارلمان اروپا خواستار به رسمیت شناختن گوادیو به عنوان رییس جمهوری ونزوئلا شد


پارلمان اروپا اعلام کرد که قصد دارد تا با صدور پیش نویس قطعنامه ای رییس جمهور خودخوانده ونزوئلا را به عنوان رییس جمهور مشروع و قانونی این کشور به رسمیت بشناسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا در جلسه غیر رسمی وزرای امور خارجه در رومانی گفت: اعمال تحریم ها علیه زورگویانی که خود را از افرادی که بسیار فقیر هستند غنی و ثروتمند می سازند، چیزی است که به نظرم می تواند مؤثر باشد.

این اظهارات در حالی بیان شد که خوآن گوآیدو، رییس جمهور خودخوانده ونزوئلا، در سر مقاله نیویورک تایمز گفت که او با سران ارتش ملی ونزوئلا که به نظرش حمایتشان کلید اساسی قدرت است، صحبت های مخفیانه ای داشته است.

اوضاع ونزوئلا از زمانی دچار آشوب شد که خوآن گوآیدو که رییس پارلمان ونزوئلا بود خود را به عنوان رییس جمهور موقت این کشور اعلام کرد.

آمریکا و چند کشور دیگر به سرعت گوآیدو را به عنوان رییس جمهور این کشور به رسمیت شناختند و تحریم ها و محدودیت هایی علیه دارایی ها و صنعت نفت این کشور اعمال کردند.

در این حین، انگلیس، آلمان، فرانسه و اسپانیا روز شنبه گذشته اعلام کردند که اگر کاراکاس ظرف هشت روز آینده یک انتخابات ریاست جمهوری دیگر را اعلام نکند گوآیدو را به عنوان رییس جمهور این کشور به رسمیت خواهند شناخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارلمان اروپا خواستار به رسمیت شناختن گوادیو به عنوان رییس جمهوری ونزوئلا شد

پارلمان اروپا خواستار به رسمیت شناختن گوادیو به عنوان رییس جمهوری ونزوئلا شد