مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 بهمن 1397 ساعت 10:012019-01-30سياسي

نامه امام علی (ع) درباره ساده زیستی مسئولان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، امام علی علیه السلام در نامه تاریخی به عثمان بن حنیف انصاری، فرماندار بصره، وقتی به حضرت خبر رسید او را به مهمانی خاصی دعوت کرده اند و او به آنجا رفته چنین نوشت: - معلومت باد که هر مأمومی را امامی است که به او اقتدا می کند، و از نور علمش بهره می گیرد.

آگاه باش امام شما از تمام دنیایشش به دو جامه کهنه، و از خوراکش به دو قرص نان قناعت نموده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، امام علی علیه السلام در نامه تاریخی به عثمان بن حنیف انصاری، فرماندار بصره، وقتی به حضرت خبر رسید او را به مهمانی خاصی دعوت کرده اند و او به آنجا رفته چنین نوشت:.

اما بعد، ای پسر حنیف، به من خبر رسیده که مردی از جوانان اهل بصره تو را به مهمانی خوانده و تو هم به آن مهمانی شتافته‏ ای، با غذا های رنگارنگ، و ظرف هایی پر از طعام که به سویت آورده می ‏شده پذیراییت کرده ‏اند.

خیال نمی کردم مهمان شدن به سفره قومی را قبول کنی که محتاجشان را به جفا می ‏رانند، و توانگرشان را به مهمانی می ‏خوانند به لقمه ‏ای که بر آن دندان می گذاری دقت کن، لقمه ‏ای را که حلال و حرامش بر تو روشن نیست بیرون افکن، و آنچه را می دانی از راه های حلال به دست آمده بخور.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه امام علی (ع) درباره ساده زیستی مسئولان

نامه امام علی (ع) درباره ساده زیستی مسئولان