مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 بهمن 1397 ساعت 11:452019-01-29سياسي

مرموزترین جای ایران!


تاکنون روایات زیادی از مکانی به نام ایستا در شهرستان طالقان به گوش رسیده است؛ از زندگی به سبک دوران قاجار و استفاده نکردن از مظاهر مدرنیته تا پرورش اسب های اصیل و میلیاردی، - اما این روایات چقدر صحت دارد و آیا این نقطه مرموزترین منطقه ایران است؟ جواد صادقلو، فرماندار طالقان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرده، بر خلاف آنکه گفته می شود ایستا یک روستاست آنجا روستا نیست و یک مجموعه جمعیتی آن هم با جمعیت خیلی اندک به شمار می رود.

وی افزود: ساکنین ایستا اصالتاً ترک زبان و از مقلدین آیت الله تبریزی هستند که 80 سال پیش فوت کرده و معتقدند در زمان غیبت امام زمان (ع) باید در مسائل فقهی توقف کرد؛ مثلاً ماشین سوار نمی شوند یا شناسنامه نمی گیرند.

فرماندار طالقان تصریح کرد: بر همین اساس از آب، برق، تلفن و گاز هم استفاده نمی کنند.

وی در خصوص اینکه گفته می شود ساکنین این منطقه جز جمعیت کشور به حساب نمی آیند، ادامه داد: تعداد ساکنین ایستا زیاد نیست در این مورد قابل اغماض است.

فرماندار طالقان ادامه داد: ساکنین ایستا در پرورش اسب بسیار حرفه ای هستند و تخصص خوبی در این زمینه دارند به همین دلیل بازار خوبی برای اسب های خود دارند و آنها را با قیمت های میلیاردی حتی به مشتریان خارجی می فروشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرموزترین جای ایران!

مرموزترین جای ایران!