مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 بهمن 1397 ساعت 10:562019-01-24اقتصادي

خمره ها نشانی از تمدن مدفون شده/ شهر باستانی ری از قلب خاک قد علم کرد


کمتر کسی فکرش را می کرد در دل محوطه ای مسکونی و زیر پای اهالی آن بخشی از شهر باستانی ری قرار داشته باشد، ماجرای آثار باستانی کشف شده در شهرری و لزوم توجه مسؤولان به این شهر باستانی بررسی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ری، حدود 17 روز پیش بود که بیل مکانیکی در حین گودبرداری در محله ای از سرزمین تاریخی و کهن ری به دو خمره بزرگ خورد و سر و صدای زیادی در اخبار و به خصوص فضای مجازی به راه انداخت و بازار داغ شایعات هم مثل همیشه از کشف گنج هزار ساله، سکه های طلا و جواهرات روایت می کرد و نقل هر محفلی به خصوص در محله های شهرری بود.

وجب به وجب این شهر نشانه و آثاری از تاریخ و تمدن است که اکنون در محله اقدسیه آن که شاید کمتر کسی فکرش را می کرد در دل محوطه ای مسکونی که در محاصره آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی قد علم کرده در زیر پاهای اهالی آن بخشی از شهر باستانی ری قرار داشته باشد.

به خیابان شهید محبتی نبش کوچه شهید زحمتکش رفتیم و به محوطه ای رسیدیم که با ورق های آلومینیومی سفید و آبی رنگ به حصار در آمده بود و با دوربین های مداربسته همه چیز تحت کنترل بود.

هنوز هم مردم از هرجایی سرک می کشند تا ببینند تکلیف این خمره های بزرگ چه شد و چه خبر است و با دیدن دوربین و خبرنگار سوالاتی از طلا و اشیاء عتیقه می پرسند و اصرار دارند به همراه ما وارد آنجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خمره ها نشانی از تمدن مدفون شده/ شهر باستانی ری از قلب خاک قد علم کرد

خمره ها نشانی از تمدن مدفون شده/ شهر باستانی ری از قلب خاک قد علم کرد