مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 ساعت 11:202019-01-23اقتصادي

فرار مالیاتی پزشکان چقدر است؟


مساله وابستگی به درآمدهای نفتی از آن دست اتفاق هایی است که به گفته بسیاری از مسئولان تنها راه علاجش، روی آوردن به درآمدهای دیگر از جمله درآمدهای مالیاتی است اما گره کار زمانی عیان می شود که مساله احیای درآمدهای مالیاتی به میان می آید؛ - مساله ای که از حوزه درمان و پزشکی تا بسیاری از حوزه ها را شامل می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اقتصاد 24 در ادامه نوشت: در این میان، آنطور که بررسی بودجه های سنواتی از جمله بودجه 98 نشان می دهد، دست کم یک اختلاف 6 هزار میلیارد تومانی بین مالیاتی که باید از پزشکان گرفته شود و مالیاتی که پرداخت می کنند وجود دارد.

این مساله در ارقام اعلام شده از سوی مقامات مختلف دیده می شود.

به عنوان مثال، آنطور که محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 98 عنوان کرده، میزان فرار مالیاتی پزشکان حداقل حدود 6500 میلیارد تومان است.

طبق گفته های او، در حالی براساس اظهارات مسئولان سازمان امور مالیاتی، میزان مالیات پرداختی توسط پزشکان در سال گذشته، حدود 150 میلیارد تومان بوده است که بر اساس گزارش شماره 16219 مرکز پژوهش های مجلس درباره لایحه بودجه 98 که اوایل دی ماه منتشر شد، مقدار واقعی مالیات پزشکان در سال حداقل حدود 6700 میلیارد تومان تخمین زده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرار مالیاتی پزشکان چقدر است؟

فرار مالیاتی پزشکان چقدر است؟