مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 بهمن 1397 ساعت 18:252019-01-22دانش

دانشگاه نهادی اجتماعی و بخشی از پدیده علم محسوب می شود


عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به این که دانشگاه نهادی اجتماعی است که بخشی از پدیده علم محسوب می شود گفت: علم حال حاضر پدیده ای مدرن است که در ایران سابقه نداشته و قبل از نیوتن و گالیله هم در دنیا وجود نداشته و در 100تا150 سال اخیر قوام یافته است.

- علم پدیده ای مدرن و تکامل یافته است؛ تکامل با مفهوم داروینی آن.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رضا منصوری در دومین نشست تخصصی تعامل نظام دانشگاهی و فضای اجتماعی، طی سخنانی درباره تاثیر دانشگاه بر جامعه در ایران گفت: اگر الان دانشگاه کاشان تعطیل شود آیا شهر متوجه می شود؟خیر.

این موضوع در مورد سایر دانشگاه ها نیز صدق می کند.

وی ادامه داد: ما نمونه تعطیلی دانشگاه ها را در جریان انقلاب فرهنگی داشتیم که در آن مقطع به مدت 4 سال دانشگاه ها تعطیل شدند ولی فشاری به جامعه وارد نشد؛ درحالی که اگر یکی از دانشگاه های آلمان یک روز تعطیل شود صدای صنایع بلند می شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه نظام دانشگاهی و فضای اجتماعی را نمی شود بدون توجه به دینامیک دو مفهوم دانشگاه و جامعه بررسی کرد، خاطرنشان کرد: به ایران صدسال گذشته نگاه کنید، چقدر جامعه ما در حال تحول بوده است؟ برای فهم این موضوع کافیست به مفهوم دانشگاه در ایران و جهان در صد سال گذشته نگاه کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه نهادی اجتماعی و بخشی از پدیده علم محسوب می شود

دانشگاه نهادی اجتماعی و بخشی از پدیده علم محسوب می شود