مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 بهمن 1397 ساعت 13:002019-01-22اجتماعي

رنگ ، جانی تازه در کالبد خاکستری شهر


رنگ یکی از عناصر مهم و هویت بخش عرصه های شهری به شمار می رود که وجودش روح و جان تازه ای به شهر می بخشد و منظر شهر را به طور کل تغییر می دهد.

تغییری که شاید چشم خسته شهروندان را اندکی از ساختمان های بلند، - ترافیک و آلودگی ها دور کند و برای ساکنان کلانشهرها محیط هایی شاد و آرام به ارمغان آورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بی شک استفاده از رنگ مانند هر ابزار طراحانه دیگر نیازمند تخصص و تبحر در رعایت تناسبات آن است.

زیرا این عنصر هویت بخش در عین مزایا می تواند در صورت کاربست غلط، اثرات منفی نیز برجای بگذارد که آحاد مردم را تحت تاثیر قرار دهد، به طور کل اما شاید بتوان گفت رنگ به عنوان ابزاری کم هزینه، مناسبت ترین گزینه برای تغییر در چهره شهر در کوتاه مدت است.

این موضوعی است که این روزها شهردار تهران نیز به آن اشاراتی داشته و بر لزوم استفاده از آن نیز تاکید کرده است.

تاثیر و نقش رنگ در فضاهای شهری موضوعی است که با سولماز حسینیون دارای دکترای تخصصی طراحی شهری از دانشگاه ملبورن استرالیا درباره آن به گفت وگو نشستیم.

او در این گفت وگو به نگاه و برداشت نادرست برخی مدیران شهری به مقوله رنگ در فضای شهری اشاره می کند و معتقد است که تا صحبت از رنگ آمیزی محلات و فضاهای شهری می شود، برخی مدیران متاسفانه تصور می کنند که شهر قرار است تبدیل به فضای رنگین مهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنگ ، جانی تازه در کالبد خاکستری شهر

رنگ ، جانی تازه در کالبد خاکستری شهر