مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 دی 1397 ساعت 11:262019-01-20اجتماعي

برداشت خاک در روستای «چقلوی سفلی» و مشکلات عدیده روستاییان


برداشت خاک در روستای «چقلوی سفلی» مشکلات عدیده ای برای روستاییان به وجود آورده است که موجب مهاجرت اهالی این روستا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، همه ما خطر نابودی محیط زیست و منابع طبیعی را با مرگ درختان، خشکیدن رودها و یا آلودگی هوا می شناسیم اما شاید بتوان خطرناک ترین نوع نابودی طبیعت را مرگ خاک خواند چراکه بسیار بیشتر از سایر عناصر طبیعی زمان برای بازسازی و ساخت مجدد آن زمان نیاز باشد.

براساس نظر کارشناسان یک قرن برای تولید مجدد یک سانتی متر مکعب خاک نیاز است و این یعنی نابودی و مرگ خاک بسیار پر هزینه تر از سایر منابع طبیعی است و باید بیش از پیشتر مراقب آن بود.

این در حالی است که عدم مشهود بودن فرسایش و مرگ خاک موجب شد این عنصر زندگی بخش چندان مورد توجه قرار نگیرد و به نوعی در سکوت و انزوا به مرگی ابدی دچار شود.

از کشاورزی های غیر اصولی تا از بین بردن خاک با حذف پوشش گیاهی و همچنین برداشت های غیرمجاز و غیراصولی خاک در برخی مناطق موجب شده تا خاک را به بهایی ناچیز از دست دهند.

شاید مشکلات مطرح شده در ابتدای این گزارش برای هیچ کس به اندازه مردم روستای چقلوی سفلی ملموس نیست چراکه اهالی این منطقه این روزها با چالشی به نام برداشت خاک و شن و ماسه و حواشی آن مواجه هستند، روستایی که بنا به گفته اهالی آن بیشتر بوی زندگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت خاک در روستای «چقلوی سفلی» و مشکلات عدیده روستاییان

برداشت خاک در روستای «چقلوی سفلی» و مشکلات عدیده روستاییان