مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 دی 1397 ساعت 10:502019-01-20پزشكي

مبتلایان سرطان پستان کدام روش جراحی را انتخاب کنند؟


سرطان پستان، یکی از انواع سرطان است که زنان زیادی را در سرتاسر جهان درگیر خود می کند.

یکی از روش های مقابله با این بیماری، جراحی است.

اما این روش، - گهگاه و به دلیل آسیب به ظاهر بدن، موجبات ناراحتی های روحی روانی را برای بیماران به همراه می آورد و بایستی برای آن فکری کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زنان مبتلابه سرطان پستان تغییرات ظاهری مختلفی را در طول درمان تجربه می کنند ازجمله: برداشت پستان یا بدشکلی آن، تغییر رنگ پوست، ریزش مو، کاهش یا افزایش وزن، ورم اندام فوقانی.

اگرچه بیماران، این تغییرات را به امید درمان بیماری می پذیرند، اما همیشه نگران از دست دادن جاذبه زنانه خود هستند که منجر به افسردگی، کاهش اعتمادبه نفس و اختلال تصویر بدنی می شود.

درواقع، تغییر در ظاهر به عنوان یک ترومای روحی روانی می تواند زندگی روزمره، فعالیت های اجتماعی، ارتباطات و بالاخره کیفیت زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد.

دو روش شناخته شده و عمده جراحی سرطان پستان بنابر نظر متخصصان عبارت اند از ماستکتومی (MRM) و جراحی حفظ پستان (BCS) به همراه رادیوتراپی.

پژوهش ها نشان می دهند که بقای بیماران بعد از ماستکتومی یا جراحی حفظ پستان و رادیوتراپی پس ازآن یکسان است، بااین حال، جراحی حفظ پستان، درمان استاندارد سرطان پستان به جز در موارد خاص شناخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبتلایان سرطان پستان کدام روش جراحی را انتخاب کنند؟

مبتلایان سرطان پستان کدام روش جراحی را انتخاب کنند؟