مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 دی 1397 ساعت 11:352019-01-19اقتصادي

کاهش 15 درصدی آلودگی هوا با هوشمندسازی شهرها


امروز در تقویم، روز هوای پاک است، بر اساس آخرین مطالعات انجام شده در معتبرترین مراکز علمی و پژوهشی جهان، با هوشمندسازی شهرها و توسعه اپلیکیشن های حوزه محیط زیست، - امکان کاهش 10 تا 15 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای و میزان آلودگی هوا وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان فاوای شهرداری تهران، بر اساس مطالعه ای که در موسسه جهانی مکینزی (Mckinsey Global Institute) در سال 2018 انجام شده است، توسعه سیستم های هوشمند ساختمان ها، تولید اپلیکیشن ها یا برنامه های کاربردی مربوط به حوزه حمل و نقل می تواند علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش گازهای مضر، به ارتقای کیفیت هوا نیز منجر شود.

کاهش 20 تا 30 درصدی مصرف آب و کاهش 10 تا 20 درصدی تولید سرانه پسماند در نتیجه توسعه این برنامه های کاربردی از دیگر تخمین های آماری ارائه شده در این مطالعه است.

شهرهایی که در آن ها اپلیکیشن های هوشمند مربوط به حوزه حمل و نقل، توسعه یافته اند احتمالاً تا سال 2025 شاهد کاهش میانگین 15 تا 20 درصدی در مدت زمان سفرهای روزانه شهروندانشان خواهند بود.

همچنین اپلیکیشن هایی در حوزه استفاده از خودروی اشتراکی، دوچرخه اشتراکی، اطلاعات روش های مختلف حمل و نقل و ارائه اطلاعات بهنگام در مورد کیفیت هوا به طور مستقیم و غیرمستقیم در حوزه های مرتبط با آلودگی هوای کلانشهره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 15 درصدی آلودگی هوا با هوشمندسازی شهرها

کاهش 15 درصدی آلودگی هوا با هوشمندسازی شهرها