مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 دی 1397 ساعت 00:402019-01-17سياسي

دعوای مازندرانی ها بر سر منطقه آزاد


ایجاد منطقه آزاد تجاری مدت ها است که در ادبیات مطالبه ای نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی و حتی محافل سیاسی و اقتصادی استان خودنمایی می کند، - موضوعی که فعلا در حد یک مطالبه روی کاغذ است.

کشمکش قومی و قبیله ای برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در مازندران آنقدر زیاد شده که ایجاد آن را در استان معلق نگه داشته است.

این کشمکش های منطقه ای به گونه ای است که در مراسم معارفه اسلامی استاندار سابق مازندران، وقتی وزیر کشور اعلام کرد که منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به عنوان منطقه آزاد تجاری انتخاب شده است، آنقدر نمایندگان مجلس حاضر در جلسه به دست وزیر کشور نامه رساندند که رحمانی فضلی به تهران نرسیده ایجاد منطقه آزاد در مازندران را ملغی کرد! حتی اسلامی استاندار سابق مازندران در نشست خبری دهه فجر سال گذشته نیز در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد آینده ایجاد منطقه آزاد تجاری در مازندران بیان کرده بود که در مازندران وفاق و همگرایی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری وجود ندارد از این رو دولت تصمیم گرفت تا زمان ایجاد وحدت رویه در استان صبر کند.

حال منطقه آزاد تجاری چه مزیت هایی می تواند برای یک شهر یا شهرستان داشته باشد که نمایندگان مجلس را مداوم به تکاپو و کشمکش می اندازد و ایجاد آن را در هاله ای از ابهام قرار داده است؟ مناطق آزاد تجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوای مازندرانی ها بر سر منطقه آزاد

دعوای مازندرانی ها بر سر منطقه آزاد