مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 دی 1397 ساعت 08:402019-01-13بين الملل

حسینی: دست وزارت خارجه زیر سنگ برجام نیست/برخی اروپایی ها دارند طلب کار می شوند


سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه گفت: متاسفانه اروپایی ها نتوانسته یا نخواسته اند پاسخ مناسبی به حسن نیت و رویکرد سازنده جمهوری اسلامی در ادامه اجرای برجام بدهند.

- سید محمدعلی حسینی در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که مقامات ایرانی تا الان در برابر اروپا صبورانه رفتار کردند و در عین حال خروج از برجام را همچنان به نفع کشور نمی بینند، آینده را چطور می بینید؟ گفت: با طولانی شدن مهلت اروپا برای راه اندازی کانال مطمئن مالی، به نظر می رسد برخی از طرف های اروپایی در این ایام از صبر و خویشتنداری مقامات جمهوری اسلامی ایران دچار سوء برداشت شده و در حالی که قصد پرداخت هیچ هزینه ای برای نجات برجام را ندارند، در پی تغییر موضع خود از انفعال و اهمال در قضیه برجام به موضع فعال و طلب کار در سایر حوزه ها هستند.

وی ادامه داد: اروپا علاوه بر موضوع هسته ای و تعهدات برجامی خود، باید در قبال مسائلی از جمله پناه دادن و حمایت از گروه های تروریستی و تجزیه طلب ایرانی که دست شان به خون تعداد زیادی از بی گناهان کشورمان آلوده است، نیز پاسخگو باشد.

از سوی دیگر، احساس می شود انعطاف طرف ایرانی و روند مذاکرات جاری مانع از آن شده که برخی از طرف های اروپایی، این پیام را به روشنی دریافت کنند که صبر ایران بی پایان و نامحدود نخواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسینی: دست وزارت خارجه زیر سنگ برجام نیست/برخی اروپایی ها دارند طلب کار می شوند

حسینی: دست وزارت خارجه زیر سنگ برجام نیست/برخی اروپایی ها دارند طلب کار می شوند