مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 دی 1397 ساعت 12:062019-01-10بين الملل

سازمان ملل: 10 میلیون یمنی در معرض خطر قحطی هستند


معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه آمار و ارقامی از وضعیت اسفبار مردم یمن منتشر و تأکید کرد که بیش از 24 میلیون یمنی نیازمند کمک بشردوستانه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مارک لوکوک معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه درباره پایبندی طرفهای یمنی به توافق صلح یمن در سوئد (استکهلم) ابراز خوشبینی کرد اما درباره وضعیت مردم هشدار داد.

لوکوک وضعیت یمن را فاجعه بار خواند و تأکید کرد که بیش از 24 میلیون یمنی -80% ساکنان- نیازمند کمکهای انسان دوستانه هستند .

وی با تأکید بر اینکه 10 میلیون یمنی در معرض خطر قحطی قرار دارند، اعلام کرد که بیش از سه میلیون نفر از شهروندان این کشور، از یمن مهاجرت کردند.

پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از این مسئول سازمان ملل گزارش داد که نیمی از بیمارستانها و درمانگاهها در یمن دایر هستند و صدها هزار یمنی در معرض بیماریهایی مانند وبا قرار دارند.

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه با اشاره به اینکه این بیماریها به خاطر تخریب شبکه های فاضلاب است، گفت که سازمان جهانی غذا در ماه گذشته به بیش از 9 میلیون یمنی کمکهای غذایی کرد.

لوکوک با تأکید بر اینکه طرفهای درگیر در یمن نباید کمکهای غذایی را که برای غیر نظامیان اختصاص داده شده، به خود اختصاص دهند، ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل: 10 میلیون یمنی در معرض خطر قحطی هستند

سازمان ملل: 10 میلیون یمنی در معرض خطر قحطی هستند