مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 دی 1397 ساعت 14:202019-01-07حوادث

پایش سلامت سازه های مناطق زلزله خیز


پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر روشی را برای پایش سلامت سازه ها ارائه دادند که به گفته آنها از این روش می توان برای رصد سلامت سازه های مناطق زلزله خیز که در آن زمین لرزه های فوج گونه بسیاری رخ می دهد، - استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مریم واحدی، مجری این طرح با بیان اینکه حفظ یکپارچگی ساختاری در حین بهره برداری اهمیت بسزایی در تامین عملکرد سازه دارد، گفت: وجود عوامل متنوع آسیب و عدم اطمینان کامل به طراحی اولیه و اجرا، سبب به کارگیری روش های پایش سلامت سازه در دهه های اخیر شده است.

وی هم چنین اضافه کرد: نتایج تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد ارزیابی وضعیت یک سازه گاهی به سادگی امکان پذیر نیست، چون تغییرات در مشخصات سازه ای همواره به معنی وقوع خرابی در آن نیست، بلکه ممکن است ناشی از اثرات عواملی همچون اندرکنش خاک و سازه یا وجود عدم قطعیت ها باشد.

بنابراین لازم است این اثرات برای بهبود نتایج در روند بررسی سلامت سازه مورد توجه قرار گیرند.

واحدی، پایش سلامت سازه ها با تکیه بر قابلیت اطمینان و درنظر گرفتن اندرکنش خاک و سازه را عنوان این مطالعات ذکر کرد و ادامه داد: در این پژوهش، روش های نوینی برای پایش وضعیت سازه ها تحت تاثیر زلزله ارائه شده و علاوه بر آن روش هایی برای احتساب عدم قطعیت ها در این روند توسعه داده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش سلامت سازه های مناطق زلزله خیز

پایش سلامت سازه های مناطق زلزله خیز