مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 دی 1397 ساعت 17:202019-01-06اقتصادي

این جا عُمر تهران را تخمین زده اند


یک شانس یا شاید قسمت بود، درست زمانی سر سایت باستان شناسی بازار حضرتی تهران حاضر شدیم که قدیر افروند - سرپرست کاوش -، جدیدترین یافته ی ترانشه های ایجاد شده در سایت را کشف کرد، - سفالی که شاید متعلق به دوره ی نوسنگی است و حتی اهمیت کشفِ سازه ی خشتی احتمالی متعلق به دوره ی صفوی را هم کم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در شرایطی که کاوش در ملک پلاک 24 بازار حضرتی روزهای پایانی خود را سپری می کند، یافته ی جدید باستان شناسی در این محوطه، راه تازه ای را برای باستان شناسان و تهران پژوهان باز کرده است، شاید این جا دروازه شاه عبدالعظیم حسنی (ع) در حدود 500 سال پیش باشد.

هر چند پیش از این نیز با کشف اسکلت بانوی هفت هزار ساله در خیابان مولوی که به مسافر چشمه علی نیز منتسب شده بود و کشف یافته ای از جنس سفال از دوره ی نوسنگی قدمت تهران را حتی ده هزار سال هم پیش بینی کرده بودند.

اینجا آدرس تنها مغازه اسباب بازی فروشی در دنیاست که از یکی دو ماه قبل، باستان شناسان در آن مشغول بررسی آثاری هستند که قدمت هر بخش و لایه ی باستانی اش یک دوره ی تاریخی را در برمی گیرد.

حتی هر روز که می گذرد، این لایه ها عمیق تر می شوند؛ به اندازه ای که تا همین امروز، به دوره ی پیش از تاریخ رسیده اند و حتی احتمال این را می دهند که همین مغازه ی چند متری در میانه ی بازار تاریخی در مولوی، ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این جا عُمر تهران را تخمین زده اند

این جا عُمر تهران را تخمین زده اند