مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 دی 1397 ساعت 11:252019-01-06اقتصادي

افزایش تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز ترش غنی در پارس جنوبی


طبق آخرین اخبار، دو سکوی فاز 13 پارس جنوبی، بزرگ ترین میدان گازی مشترک بین ایران و قطر، به صورت همزمان در شب گذشته، آماده تولید شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فعالیت در میدان گازی پارس جنوبی ادامه دارد تا طبق گفته وزیر نفت همه فازهای این میدان به جز فاز 11 تا اوایل سال آینده به بهره برداری برسند.

بر این اساس، مشعل هر دو سکوی اصلی B و اقماری D، پس از اتمام عملیات ساخت و نصب، با راه اندازی تمامی سیستم های ایمنی F&G و کنترلی و باز کردن اولین چاه های آماده تولید، در خلیج فارس روشن شده است.

با آماده شدن خط لوله دریا، ارسال گاز به پالایشگاه خشکی آغاز می شود.

به گفته پیام معتمد - مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی - به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، با راه اندازی کامل این دو سکوی دریایی فاز 13 پارس جنوبی، تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز ترش غنی معادل 28 میلیون متر مکعب (یک فاز استاندارد) نیمی از ظرفیت کامل این طرح توسعه ای محقق می شود.

دو سکوی گازی موقعیت B و D طرح توسعه فاز 13 پیش از این و بطور همزمان جهت نصب در بخش فراساحل این طرح از یارد بوشهر شرکت صنعتی دریایی ایران، بارگیری و پس از ارسال به دریا، در بازه های مناسب هوایی در موقعیت های خود نصب شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز ترش غنی در پارس جنوبی

افزایش تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز ترش غنی در پارس جنوبی