مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 دی 1397 ساعت 10:512019-01-02اجتماعي

فضاپیمای ناسا رکورد عکاسی از دورترین جرم آسمانی را شکست


سازمان فضایی ناسا سال نوی میلادی را با ثبت یک رکورد تاریخی آغاز کرد و توانست با استفاده از فضاپیمای نیوهوریزونز از دورترین جرم آسمانی که تا به حال مصنوعات بشر به نزدیکی آن رسیده اند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، این شی یک جسم صخره ای موسوم به Ultima Thule است که فضاپیمای نیوهوریزونز موفق شده از فاصله 3500 کیلومتری آن رد شود و چند عکس محدود از آن بیندازد.

اگر چه عکس های تهیه شده کیفیت زیادی ندارند، اما ظاهر این صخره فضایی که شباهت زیادی به گوی های بازی بولینگ دار را به خوبی نشان می دهند.

ناسا وعده داده که طی روزهای آینده تصاویر دقیق تر وباکیفیت تری از Ultima Thule تهیه شده و در معرض دید عموم قرار می گیرد.

Ultima Thule در انتهای منظومه شمسی و بعد از سیاره نپتون قرار گرفته است و انتظار می رود ارسال اطلاعات تهیه شده از آن به کره زمین ماه ها و چه بسا چند سال به طول بینجامد.

این سیاره 32 در 16 کیلومتری در فاصله 4 میلیارد کیلومتری از زمین قرار گرفته است و در محیط اطراف آن سیارک ها و ستاره های دنباله دار زیادی قرار دارند که بخش عمده آنها از یخ تشکیل شده است.

قرار است ناسا با برگزاری کنفرانس خبری در مورد این دستاورد علمی اطلاعات بیشتری را در دسترس علاقمندان قرار دهد، اما هنوز این وعده عملی نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضاپیمای ناسا رکورد عکاسی از دورترین جرم آسمانی را شکست

فضاپیمای ناسا رکورد عکاسی از دورترین جرم آسمانی را شکست