مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 دی 1397 ساعت 12:312018-12-31بين الملل

اولاند درباره تبعات درگیری احتمالی ترکیه و کردهای سوریه هشدار داد


رییس جمهور پیشین فرانسه در بیانیه ای درباره تبعات تشدید تنش در سوریه در صورت حمله ترکیه به کردهای مستقر در شمال سوریه هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فرانسوا اولاند رییس جمهور پیشین فرانسه دیروز (یکشنبه) با اشاره به تحولات اخیر در سوریه و احتمال اقدام نظامی ترکیه در مناطق تحت کنترل کردها، گفت درگیری در شمال سوریه می تواند به قدرت گیری مجدد داعش منجر شود.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، اولاند در بیانیه ای که درباره دیدار با خالد عیسی نماینده کردهای سوریه منتشر کرد، گفت اگر کردها مورد حمله ترکیه قرار گیرند، ممکن است تروریست ها بار دیگر قدرت گیرند.

وی افزود: کردهای سوریه با پرداخت بها از طریق فداکاری عظیم انسانی، به مبارزه با تروریسم کمک کرده اند.

اولاند که در دوران ریاست جمهوری اش فرمان مشارکت فرانسه در ائتلاف تحت رهبری آمریکا را صادر کرد، تاکید کرد که از تشدید تنش در پی تصمیم یک جانبه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر خروج  دو هزار نظامی مستقر در سوریه و امکان مداخله ترکیه در مناطقه تحت کنترل کردها نگران است.

وی افزود: این تهدید ها اگر پیگیری شود، پیامدهای زیادی برای مردم دارد و متحدی از فرانسه در جنگ علیه داعش را گرفتار می کند و  تروریسم را حتی به فراتر از مرزهای سوریه گسترش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولاند درباره تبعات درگیری احتمالی ترکیه و کردهای سوریه هشدار داد

اولاند درباره تبعات درگیری احتمالی ترکیه و کردهای سوریه هشدار داد