مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 دی 1397 ساعت 00:112018-12-25بين الملل

مایکل کلر هوش مصنوعی و آینده جنگ


در آینده ای که هوش مصنوعی سراسر جهان را فرا گرفته، ممکن است نقش انسانی به کلی ناپدید شود و ماشین ها به حال خود گذاشته شوند تا برای سرنوشت انسان تصمیم بگیرند.

- گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: احتمالا تصمیمی بزرگ تر از پرتاب سلاح های هسته ای و کشیدن احتمالی ماشه یک هولوکاست اتمی وجود ندارد.

پرزیدنت جان اف کندی که درطول بحران موشکی کوبا در سال 1962 در چنین موقعیتی قرار گرفت، بعد از آنکه پیامد فاجعه بار یک تبادل آتش اتمی بین شوروی و آمریکا را در نظر گرفت، به این نتیجه رسید که قدرت های اتمی باید موانع سختگیرانه ای را  بر سر راه استفاده از چنین تسلیحاتی وضع کنند.

از جمله تمهیداتی که او و دیگر رهبران جهانی به آن رسیدند، تدوین خط مشی هایی بود که نه فقط پرسنل نظامی بلکه کلیه مقامات ارشد را  ملزم می کرد تا درهر تصمیم گیری در مورد پرتاب این تسلیحات نقشی داشته باشند.

البته این موضوع مربوط به آن زمان بود و اکنون اکنون است.

و اکنون چه اکنونی هم هست! با توجه به اینکه به زودی هوش مصنوعی عملا همچون تمام دیگر شئون زندگی ما، نقشی همواره فزاینده در امور نظامی ایفا خواهد کرد، احتمالا هر چه می گذرد نقش انسان ها حتی در تصمیم گیری های اتمی بیشتر تقلیل خواهد یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مایکل کلر هوش مصنوعی و آینده جنگ

مایکل کلر هوش مصنوعی و آینده جنگ