مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 دی 1397 ساعت 09:302018-12-25بين الملل

اعتراضات گسترده مردمی در پی خودسوزی یک خبرنگار در تونس


سندیکای ملی روزنامه نگاران تونس از خودسوزی یک عکاس خبری در اعتراض به شرایط اجتماعی و اقتصادی دشوار این کشور خبر داد؛ اقدامی که اعتراضات مردمی را در پی داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سندیکای ملی روزنامه نگاران تونس در بیانیه ای در سایت الکترونیکی خود اعلام کرد، عبدالرزاق الزرقی، عکاس خبری به دنبال خودسوزی در اعتراض به شرایط اجتماعی نابسامان و ناامیدی موجود در کشور درگذشت.

این نهاد دولت را مسؤول خودسوزی او دانست و تصریح کرد، دولت در تبدیل شدن بخش مطبوعات به مکانی برای اموال فاسد و مشکوک، خدمت به منافع محدود و عدم نظارت بر میزان پایبندی نهادهای رسانه ای به قوانین حرفه ای مقصر است.

سندیکای ملی روزنامه نگاران تونس طرف های دولتی به ویژه وزارت امور اجتماعی را به تبانی با نهادهایی که قوانین را زیر پا می گذارند و نیز کوتاهی از انجام مسؤولیت خود در نظارت بر اجرای قانون متهم و اعلام کرد، سلسله اقدامات اعتراض آمیز از جمله اعلام اعتصاب سراسری در بخش مطبوعات را اتخاذ خواهد کرد.

در این راستا، رادیو موزاییک تونس اعلام کرد، الزرقی در کانال تلویزیونی تی وی در شهر قصرین مشغول فعالیت بود و پس از اینکه خودش را در میدان الشهدای این شهر آتش زد، درگذشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراضات گسترده مردمی در پی خودسوزی یک خبرنگار در تونس

اعتراضات گسترده مردمی در پی خودسوزی یک خبرنگار در تونس