مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 دی 1397 ساعت 04:352018-12-24فرهنگي

موطن عرفای شرق +تصاویر


بسطام گذشته از تعدد و تنوع آثار تاریخی اش، مدفن دو تن از برجسته ترین عرفای ایرانی یعنی سلطان العارفین بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی است و همین این دیار را به موطن عرفای شرق بدل کرده است.

- گذشته از جاذبه های تاریخی و معنوی، بسطام، امروزه به واسطه برخورداری از جاذبه های طبیعی و آب و هوای مطبوع در شمار شهرهای نمونه گردشگری بین المللی قرار گرفته و هر ساله پذیران هزاران گردشگر ایرانی و خارجی است.

بی تردید ارسن یا مجموعه تاریخی بسطام ارزشمندترین بخش و قلب تپنده شهر تاریخی بسطام در ادوار تاریخی مختلف بوده و همین ویژگی این مجموعه را به یک مجموعه کم نظیر و منحصربه فرد تبدیل کرده است.

سرپرست پایگاه میراث فرهنگی بسطام و خرقان از مجموعه تاریخی بایزید بسطامی به عنوان یک مجموعه زنده شهری نام برد که با گذر زمان شهر تاریخی بسطام در فضای پیرامونی آن گسترش یافته است.

حامد عادل در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرده، مجموعه تاریخی بایزید در واقع به مثابه قلب شهر بوده و همه اجزای شهر حول این مجموعه شکل گرفته است.

وی از تنوع و گوناگونی آثار به عنوان یکی از بارزترین ویژگی های این مجموعه تاریخی یاد کرد و افزود: مساجد اول و دوم بایزید، منار سلجوقی، گنبد غازان خان، گنبد امامزاده، مسجد ایلخانی، مسجد جامع و برج کاشانه، مدرسه شاهرخیه، صومعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موطن عرفای شرق +تصاویر

موطن عرفای شرق +تصاویر