مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 دی 1397 ساعت 11:362018-12-23بين الملل

شاهزاده طرفدار سلطنت مشروطه «طلال بن عبدالعزیز آل سعود» که بود؟


طلال بن عبدالعزیز شاهزاده ای سعودی بود که خواستار سلطنت مشروطه بود؛ او به دلیل انتقادهایش از حکومت فرزندان عبدالعزیز در حاشیه قرار داشت و سرانجام بدون تحقق آرزویش درگذشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شاهزاده طلال بن عبدالعزیز 88 ساله، یکی دیگر از شاهزادگان سعودی و از پسران عبدالعزیز آل سعود شنبه اول دی ماه درگذشت.

او برادر سلمان، شاه کنونی عربستان سعودی است و سال گذشته در اعتراض به بازداشت فرزندش، ولید بن طلال و دو برادر دیگرش توسط ولی عهد سعودی دست به اعتصاب غذا زده بود.

شاه عربستان نوامبر 2017 چند ماه پس از ولی عهدی پسرش محمد، دستور تشکیل کمیته مبارزه با فساد به ریاست وی را داد که طی آن ده ها نفر از شاهزادگان و مسوولان فعلی و پیشین سعودی در هتل ریتز کارلتون ریاض بازداشت شدند.

وبگاه الخلیج اونلاین گزارش داد: خبر مرگ شاهزاده طلال در ابتدا در نظرات منتشر شده دیروز اعضای خاندان حاکم سعودی در صفحه های توییترشان اعلام شد و دفتر پادشاهی عربستان آن را با ساعاتی تاخیر اعلام کرد که این، امری غیرعادی در خصوص مناسبت های خاندان سلطنتی عربستان است.

ساعاتی پس از مرگ شاهزاده طلال و منتشر شدن غیررسمی این خبر، دفتر پادشاهی عربستان با صدور بیانیه ای که خبرگزاری رسمی این کشور منتشر کرد از مرگ این شاهزاده سعودی خبر داد و گفت ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاهزاده طرفدار سلطنت مشروطه «طلال بن عبدالعزیز آل سعود» که بود؟

شاهزاده طرفدار سلطنت مشروطه «طلال بن عبدالعزیز آل سعود» که بود؟