مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 آذر 1397 ساعت 11:152018-12-21سياسي

رنجبرزاده: نقش نظارتی مجلس رضایت بخش نیست


یک عضو هیئت رییسه مجلس با بیان اینکه نقش نظارتی مجلس به صورت رضایت بخشی ایفا نمی شود، گفت: استفاده از ابزارهای نظارتی مجلس هم به گونه ای نیست که بتواند اقدامات پیش گیرنده و شتاب دهنده ای در مسیر تقویت دستگاه های اجرایی انجام دهد.

- اکبر رنجبرزاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: من معتقدم نقش نظارتی مجلس در شرایط فعلی خیلی پررنگ نیست و تنها به سوال، تحقیق و تفحص، تذکر و احیانا استیضاح بسنده می شود اما اینها موضوعاتی نیست که بتواند نقش پیشگیرانه در جلوگیری از انحرافات یا تقویت مسیرهای درست را داشته باشد.

وی افزود: به اعتقاد من آیین نامه مجلس باید به نحوی اصلاح شود که بدون تداخل در دستگاه ها حضور مستمر نمایندگان در دستگاه های اجرایی، دریافت اخبار و اطلاعات از مسیرهای اجرایی کشور و قابلیت نظارت وجود داشته باشد و در این مسیر نقش نظارتی پررنگ تر شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه نیاز به تغییر در برنامه ریزی مجلس احساس می شود، تصریح کرد: اگر پایگاه دریافت اخبار و اطلاعات آنلاین از دستگاه ها به مجلس وجود داشته باشد و نظارت خود نمایندگان بر آن پایگاه به صورت مستمر و مشاهده درخواست ها، نیازها، پیشنهادات و انتقادات کل دستگاه اجرایی فراهم باشد این به نظر من می تواند در زمینه نظارت مجلس مفید و راهگشا باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنجبرزاده: نقش نظارتی مجلس رضایت بخش نیست

رنجبرزاده: نقش نظارتی مجلس رضایت بخش نیست