مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آذر 1397 ساعت 15:302018-12-18پزشكي

اجرای برنامه غربالگری اضطراب کودکان در چهارمحال و بختیاری


مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: طرح غربالگری اضطراب با هدف ارتقای سطح سلامت کودکان، پیشگیری از آسیب های احتمالی در آینده و شناسایی کودکان مشکوک به اضطراب در استان آغاز شده و تا پایان دی ماه ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد میرزایی اظهار کرد: اختلالات اضطرابی یکی از شایع ترین اختلالات دوران کودکی است که بسیاری اوقات علایم آن با فرایند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته و مانع از تشخیص و مداخلات به موقع می شود.

وی افزود: اختلال اضطراب کودکی پدیده ای گذرا نبوده و در صورت بی توجهی و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و یا منجر به افسردگی و سوء مصرف مواد مخدر می شود.

میرزایی بیان کرد: با تشخیص به موقع و طراحی مداخلات به هنگام، می توان از طریق والدین و مربیان به کودکان کمک کرد که چگونه اضطراب خود را کنترل کنند و یک زندگی طبیعی داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص روش اجرای برنامه غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 سال گفت: در مهدهای کودک والدین با پر کردن فرم پیش از دبستان، به سوالات آزمون که در مورد کودک خود است پاسخ می دهند و در صورتی که کارشناسان با توجه به نمره اخذ شده در این تست، کودک را مشکوک به اضطراب تشخیص دهند والدین به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای برنامه غربالگری اضطراب کودکان در چهارمحال و بختیاری

اجرای برنامه غربالگری اضطراب کودکان در چهارمحال و بختیاری