مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آذر 1397 ساعت 10:512018-12-16اجتماعي

استفاده از معماری سنتی برای احیای تاریخی ترین مسجد شمال ایران+تصاویر


مدیر بازسازی و مرمت مسجد جامع مرکز مازندران گفت: با گذشت بیش از 5 ماه از حادثه آتش سوزی این مسجد، اقدامات برای بازسازی این بنا ادامه دارد و با توجه به اهمیت این موضوع بازسازی این بنای فرهنگی و تاریخی با معماری سنتی در حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مسجد جامع ساری ساعت 19 روز پنج شنبه 21 تیر ماه امسال در آتش سوخت.

این مسجد، مکانی پُرخاطره برای همه دوستداران فرهنگی و مذهبی شهر بود به طوری که بعد از این حادثه همچنان پیگیر هستند که چه زمانی مرمت و بازسازی این بنای تاریخی به اتمام می رسد.

این مسجد در تاریخ هشتم اسفند ماه سال 1377 با شماره ثبت 2272 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و بنای کنونی مسجد جامع ساری حاصل بازسازی های مکرر در دوره های قاجار و پهلوی است.

با گذشت بیش از پنج ماه از این حادثه اقدامات برای بازسازی این بنا ادامه دارد و با توجه به اهمیت این موضوع بازسازی این بنای فرهنگی و تاریخی با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در حال انجام است.

مدیر بازسازی و مرمت مسجد جامع مرکز مازندران درباره آخرین وضعیت مسجد جامع ساری در گفت وگو با فارس،گفت: بعد از حادثه آتش سوزی مقدمات کار برای مرمت این مسجد آغاز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از معماری سنتی برای احیای تاریخی ترین مسجد شمال ایران+تصاویر

استفاده از معماری سنتی برای احیای تاریخی ترین مسجد شمال ایران+تصاویر