مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آذر 1397 ساعت 11:102018-12-15اجتماعي

ضرورت تدوین کتاب های درسی خلاقیت محور


سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه پژوهش در آموزش و پرورش با پژوهش در سایر مراکز علمی متفاوت است، گفت: قرار نیست در آموزش و پرورش تولید علم کنیم بلکه باید فرایند یادگیری و یاددهی را به دانش آموزان آموزش دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حیدر تورانی در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش آموزی با بیان اینکه در مورد اهمیت و ضرورت پژوهش در تعالیم و آموزه هایمان کم نداریم،اظهارکرد: در تعالیم دینی طلب علم یک وظیفه است و یادگیری باید مدام العمر باشد.

وی با بیان اینکه پژوهش در آموزش و پرورش با پژوهش در سایر مراکز علمی متفاوت است، گفت: قرار نیست در آموزش و پرورش تولید علم کنیم بلکه باید فرایند یادگیری و یاددهی را به دانش آموزان آموزش دهیم یعنی اینکه کودکان از پیش دبستانی تا دانشگاه عشق به یادگیری داشته باشند، لذت ببرند، اعتماد به نفس داشته باشند و احساس کنجکاوی کنند.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه این موارد باید وارد کتاب های درسی و محتواهای آموزشی شوند، اظهار کرد: یعنی باید کتاب ها را مساله محور و خلاقیت محور بنویسیم و دانش آموزان آموختن برای زیستن را بیاموزند.

در سایر محتواهای درسی و پژوهشی نیز باید این رویکرد جاری باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تدوین کتاب های درسی خلاقیت محور

ضرورت تدوین کتاب های درسی خلاقیت محور