مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آذر 1397 ساعت 09:462018-12-12بين الملل

آیا «سنگ بنای» ناتو عربی در نشست ریاض گذاشته شد؟


اظهارات وزیر خارجه سعودی در حاشیه نشست شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، سوالاتی را درباره احتمال شکل گیری «ناتو عربی» مطرح ساخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنان عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی پس از برگزاری نشست شورای همکاری خلیج فارس در دهم دسامبر در ریاض، بسیار مهم تر از بیانیه پایانی این نشست چند ساعته بود به خصوص آن بخش سخنانش که وجود گفت وگوها بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن با آمریکا به منظور دستیابی به ترتیبات امنیتی جدید در منطقه و با هدف مقابله با تجاوزات خارجی یعنی ایران را فاش کرد.

این نخستین باری است که الجبیر به این روشنی و شفافیت از این گفت وگو سخن می گوید و به صراحت از ایجاد یک ناتوی سُنی عربی با نام میسا (ائتلاف استراتژیک غرب آسیا) و تعیین عید بن عواض الشلوی فرمانده سعودی به عنوان رییس فرماندهی نظامی یکپارچه شورای همکاری خلیج فارس سخن به میان آورد.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در سرمقاله خود با اعلام این مطلب نوشت که ما نمی دانیم قطر که همچنان عضوی از شورای همکاری خلیج فارس است آیا در ناتو عربی که احتمالا موجودیت آن اوایل سال جدید میلادی در کنفرانسی به ریاست دونالد ترامپ در واشنگتن اعلام خواهد شد، عضو می شود یا نه اما واضح است که همه این ترتیبات و تصمیمات در ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا «سنگ بنای» ناتو عربی در نشست ریاض گذاشته شد؟

آیا «سنگ بنای» ناتو عربی در نشست ریاض گذاشته شد؟