مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آذر 1397 ساعت 12:152018-12-11پزشكي

چربی شکمی مازاد مشکلی شایع در بیماران قلبی


بررسی ها نشان می دهد وجود چربی شکمی مازاد در بسیاری از افرادی که با خطر بالای بیماری قلبی و سکته مغزی مواجه هستند، شایع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گروهی از پزشکان اروپایی در مطالعه ای با موضوع پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی و دیابت اظهار داشتند: نزدیک به دو سوم از افرادی که در معرض ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی هستند از وجود چربی شکمی مازاد رنج می برند.

در این مطالعه معلوم شد: نسبت بسیار بالایی از افرادی که در معرض بیماری های قلبی-عروقی هستند سبک زندگی سالم را رعایت نکرده و مشکلات فشار خون، دیابت و تجمع لیپیدها در این بیماران کنترل نمی شود.

پزشکان در این بررسی به مطالعه روی تعدادی فرد کمتر از 80 سال پرداختند که سابقه ابتلا به بیماری عروق کرونری و دیگر بیماری های ناشی از تصلب شرایین را نداشتند.

هرچند، ارزیابی های انجام گرفته نشان داد که این افراد به دلیل عواملی چون فشار خون بالا، کلسترول بالا یا دیابت با خطر بالای ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی مواجه هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمدیکال نیوز تودی، همچنین متخصصان بررسی هایی را در مورد رژیم غذایی، حرکات ورزشی، استعمال سیگار و دیگر فاکتورهای سبک زندگی انجام دادند.

تحلیل انجام گرفته روی 2759 نفر نشان داد که 64 درصد دچار چاقی مرکزی هستند که مقیاس چربی شکمی مازاد به حساب می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چربی شکمی مازاد مشکلی شایع در بیماران قلبی

چربی شکمی مازاد مشکلی شایع در بیماران قلبی