مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آذر 1397 ساعت 14:102018-12-10اقتصادي

شهر هوشمند با اقتصاد رانتی پیش نمی رود


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این که اقتصاد هوشمند نباید رانتی پیش برود، گفت: در شهر هوشمند با شکل گرفتن مدل اقتصادی هوشمند بخش خصوصی کارها را به پیش می برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - در دومین همایش شهر هوشمند که امروز در برج میلاد برگزار شد، با اشاره به مشاهده نشانه های هوشمندسازی در پایتخت از اقدامات شهرداری تهران تقدیر کرد و گفت: باید شاخص گذاری کنیم تا بتوانیم امسال را با سال گذشته مقایسه و ارزیابی درستی از وضعیت هوشمندسازی داشته باشیم.

وی با بیان این که هوشمندسازی یعنی اطلاعات بگیریم و آن را تحلیل کنیم که بر اساس آن تصمیم گیری کنیم، افزود: یکی از مصادیق هوشمندسازی در کنترل وضع هواست که به لحظه، شاخص های آلودگی اندازه گیری و پردازش می شود تا میزان آلودگی و علت های اصلی آن مشخص شود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به این که تاکنون تصمیم گیری ها هوشمند نشده است، اظهار کرد: البته بخش عمده آن به خارج از چارچوب های شهرداری مربوط می شود هرچند فناوری اطلاعات می تواند به عنوان بخشی از راه حل باشد.

آذری جهرمی با بیان این که در مورد مشکلات مربوط به آلودگی هوا، سرویس های اشتراکی می تواند بخشی از راه حل باشد تا بسیاری از ترددهای زاید حذف شود، تصریح کرد: دولت الکترو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهر هوشمند با اقتصاد رانتی پیش نمی رود

شهر هوشمند با اقتصاد رانتی پیش نمی رود