مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آذر 1397 ساعت 10:052018-12-01بين الملل

سلب نشان آزادی پاریس از آنگ سان سوچی


پاریس در واکنش به عدم واکنش آنگ سان سوچی در قبال خشونت های صورت گرفته علیه مسلمانان روهینجایی، نشان افتخار آزادی خود را از او سلب می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سخنگوی آن ایدالگو، شهردار پاریس اظهار کرد، این مقام فرانسوی تصمیم گرفته است که این نشان افتخار را به دلیل موارد متعدد ثبت شده از نقض حقوق بشر در میانمار و خشونت و آزار و اذیت اقلیت روهینجایی توسط نیروهای امنیتی میانمار از آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار سلب کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه، این اقدام که پس از تصمیماتی مشابه از سوی گلاسگو، ادینبورگ و آکسفورد صورت می گیرد، رهبر میانمار را به نخستین فردی تبدیل می کند که نشان آزادی پایتخت فرانسه از او سلب می شود.

به گفته این سخنگو، این اقدام در یک نشست شورای شهر پاریس در اواسط ماه دسامبر نهایی خواهد شد.

آنگ سان سوچی که برنده جایزه صلح نوبل نیز بوده، در پی خشونت های صورت گرفته در میانمار علیه مسلمانان روهینجایی و عدم اعتراض او به این اقدامات، با انتقادات بسیاری در سراسر جهان روبه رو شده است.

دفتر شهردار پاریس اظهار کرده که ایدالگو اواخر سال گذشته میلادی در نامه ای به آنگ سان سوچی درخصوص مساله روهینجا ابراز نگرانی کرده و خواستار احترام به حقوق اقلیت روهینجایی شده اما پاسخی برای این نامه دریافت نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلب نشان آزادی پاریس از آنگ سان سوچی

سلب نشان آزادی پاریس از آنگ سان سوچی