مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آذر 1397 ساعت 17:002018-11-28بين الملل

روابط ترکیه و آمریکا همچنان شکننده است


در حالی که بعد از آزادی کشیش آمریکایی از زندان ترکیه انتظار می رفت روابط دو کشور بهبود یابد، اما همچنان روابط واشنگتن با آنکارا شکننده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی درباره روابط ترکیه و آمریکا، نوشت : قانونگذاران آمریکایی تهدید کرده اند که اگر ترکیه خرید سیستم دفاع موشکی روسیه (اس 400) را لغو نکند، انتقال جنگنده های اف 35 که ترک ها در ساخت آن کمک کرده اند به تعویق افتاده و یا لغو می شود.

بر اساس گزارش طبقه بندی شده که به کنگره ارسال شده است، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا بار دیگر اعتراض خود را نسبت به این تهدید اعلام کرده است.

ماتیس گفت : لغو ارسال جنگنده های اف 35 به ترکیه که صنعت دفاعی این کشور در ساخت آنها مشارکت داشته ، می تواند باعث مشکلات بسیاری شود.

بخش وزارت امور خارجه آمریکا که در حوزه فروش تجهیزات نظامی به کشورهای خارجی مسئول است، هم اعلام کرده: این بخش تلاش می کند که ترکیه را به خرید سیستم دفاعی موشکی پاتریوت به جای سیستم اس 400 روسیه ترغیب کند.

ترکیه اعلام کرده است که نیاز فوری به این سیستم موشکی دارد و آمریکا در طول سالیان گذشته دو دل بوده و هرگز پیشنهاد جدی نداده است.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه چند روز پیش درباره خرید سیستم اس 400، گفت : این توافق نهایی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط ترکیه و آمریکا همچنان شکننده است

روابط ترکیه و آمریکا همچنان شکننده است