مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آذر 1397 ساعت 06:062018-11-28دانش

علم فضایی کشور نسبت به گذشته رکود پیدا کرده/ آموزش عالی مسول بیکاری و اشتغال نیست


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور گبکانیان دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور با اشاره به برگزاری یکصدو دوازدهمین جلسه ستاد نقشه گفت: - دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور نسبت به رکود در علم فضایی کشور انتقاد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور گبکانیان دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور با اشاره به برگزاری یکصدو دوازدهمین جلسه ستاد نقشه گفت: در این جلسه گزارش علم و فناوری ارایه شد که آمار خوبی از ارتقای رتبه زبان فارسی به عنوان زبان علم بود و از سال 2001 تا 2017، 15 رتبه در این حوزه ارتقا داشتیم.

وی افزود:بر این اساس راهکار هایی ارایه شد که این ارتقا تداوم پیدا کند و مقالاتی با زبان فارسی تولید شود.

کبگانیان ادامه داد: همچنین بحثی در خصوص نشستن دومین مریخ نورد آمریکایی در سطح این سیاره بود که تذکراتی به مسولان سازمان های مربوطه داده شد که از تکنولوژی فضایی کشور که در گذشته رشد خوبی را داشتیم حمایت شود و رکود علمی در این حوزه نداشته باشیم.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: اشتغال فارغ التحصیلان نیز مورد بررسی قرار گرفت و معاونت پژوهشی این وزارت خانه گزارش ارایه شد که رصد وزارت علوم به درستی صورت گرفته و مزیت این آمار این است که ساعت کار نبود بلکه داشتن بیمه اشتغال معیار اصلی است که مورد استفاده قرار گرفته ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علم فضایی کشور نسبت به گذشته رکود پیدا کرده/ آموزش عالی مسول بیکاری و اشتغال نیست

علم فضایی کشور نسبت به گذشته رکود پیدا کرده/ آموزش عالی مسول بیکاری و اشتغال نیست