مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آذر 1397 ساعت 09:402018-11-27اقتصادي

واکنش وزارت بهداشت به تخصیص ارز مبادله ای برای تولید دخانیات


مسئول دبیرخانه ستاد کنترل و مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت به تخصیص ارز مبادله ای برای تهیه برخی از مواد اولیه تولید کالاهای دخانی واکنش نشان داد و گفت: - تخصیص ارز مبادله ای برای کالای دخانی مغایر با اهداف سلامت و تعهدات بین المللی است.

بهزاد ولی زاده در گفت وگو با ایسنا، درباره تخصیص ارز مبادله ای به محصولات دخانی گفت: به تازگی لیستی از کالاهایی که مشمول دریافت ارز مبادله ای هستند، منتشر شده است.

در این لیست درباره دریافت حمایت دولت برای واردات کالاها متوجه شدیم برای برخی از مواد اولیه کالاهای دخانی مانند توتون و تنباکو اولویت هایی در نظر گرفته شده است که با اولویت های در نظر گرفته شده برخی کالاهای اساسی مانند عدس، جوجه یک روزه، شیر گاو و .

که در اولویت سوم قرار دارند، در یک طبقه بندی هستند.

وی ادامه داد: اگر در این لیست از یک تا 10 دسته اولویت بندی وجود داشته باشد، آن کالاهایی که اولویت بالایی دارند ارز مبادله ای بیشتری دریافت می کنند و اگر در اولویت 10 قرار گیرند، هیچ ارز مبادله ای دریافت نمی کنند.

با توجه به اینکه دخانیات یک کالای آسیب رسان سلامت است و در تمام دنیا این موضوع به اثبات رسیده است که مواد دخانی موجب آسیب جدی بر سلامت می شود، اینگونه سیاستگذاری ها برای حمایت از تولید و صنعت دخانیات در کشور می تواند نتایج ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش وزارت بهداشت به تخصیص ارز مبادله ای برای تولید دخانیات

واکنش وزارت بهداشت به تخصیص ارز مبادله ای برای تولید دخانیات