مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آذر 1397 ساعت 13:002018-11-26اجتماعي

پایان طلاکاری ایوان تاریخی حرم امام جواد (ع) + عکس


ایوان تاریخی باب القبله حرم مطهر امامین جوادین (ع) پس از بهسازی و طلاکاری به دست مهندسان و استادکاران ایرانی، به روی زائران گشوده شد.

- ایوان تاریخی باب القبله حرم مطهر امامین جوادین (ع) پس از بهسازی و طلاکاری به دست مهندسان و استادکاران ایرانی، به روی زائران گشوده شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایوان تاریخی باب القبله که میراث ارزشمندی از هنر و معماری ایرانی و اسلامی است، در قسمت جنوبی صحن حرم مطهر امامین جوادین (ع) قرار داد.

این ایوان تاریخی در دوره قاجار و در زمان معتمدالدوله (حدود سال1255 هجری قمری) با خشت های ساده طلا و مقرنس به صورت نیمه طلا کاری و آیینه کاری بود.

تولیت حرم مطهر امامین جوادین (ع) با توجه به آسیب هایی که به نمای ایوان باب القبله وارد شده بود، درخواست بازسازی، مرمت و طلاکاری آن را ارائه کرد.

متخصصان ستاد بازسازی عتبات عالیات در پاسخ به این درخواست تولیت حرم، از هنرهای معماری ایرانی و اسلامی شامل گره چینی، رسمی بندی، مقرنس، میناکاری، خطاطی، قلمزنی نقوش اسلیمی و ختایی و طلاکاری استفاده کردند.

با پایان عملیات مرمت، بهسازی و طلاکاری ایوان تاریخی باب القبله حرم مطهر امامین جوادین (ع) در شهر کاظمین، این ایوان باشکوه، در آیینی با حضور حسن پلارک ـ رییس ستاد بازسازی عتبات ـ و مسؤولان عراقی، در شامگاه سالروز میلاد پیامبر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان طلاکاری ایوان تاریخی حرم امام جواد (ع) + عکس

پایان طلاکاری ایوان تاریخی حرم امام جواد (ع) + عکس