مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آذر 1397 ساعت 09:162018-11-26پزشكي

تاخیر در درمان متابولیک ارثی، ضریب هوشی کودک را کاهش می دهد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهلا فرشیدی متخصص کودکان فوق تخصص بیماری های متابولیک کودکان و دبیر علمی هفتمین سمینار کشوری ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها گفت: - تأخیر در تشخیص و درمان بسیارخطرناک است زیرابه ازای هر ماه تأخیر در تشخیص و درمان در بیماری های متابولیک ارثی، ظرفیت ضریب هوشی کودک 5/4 واحد کاهش می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهلا فرشیدی متخصص کودکان فوق تخصص بیماری های متابولیک کودکان و دبیر علمی هفتمین سمینار کشوری ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها گفت: به دلیل شایع بودن ازدواج های فامیلی در ایران، تقریباً از هر 1500 تا 2000 نوزاد، یک نفر دچار بیماری های متابولیک ارثی است که به دلیل عدم تشخیص به موقع، در آینده با عوارض شدیدی روبه رومی شوند.

ضایعات شدید مغزی، عقب ماندگی ذهنی، فلج های عضلانی، مشکلات کبدی، سنگ های ادراری، نارسایی های چشمی مانند آب مروارید و آب سیاه و بیماری های قلبی از عوارضی هستند که برای کودکان مبتلا به این مشکل پدید خواهد آمد.

وی تصریح کرد: تأخیر در تشخیص و درمان بسیارخطرناک است زیرابه ازای هر ماه تأخیر در تشخیص و درمان در بیماری های متابولیک ارثی، ظرفیت ضریب هوشی کودک 5/4 واحد کاهش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاخیر در درمان متابولیک ارثی، ضریب هوشی کودک را کاهش می دهد

تاخیر در درمان متابولیک ارثی، ضریب هوشی کودک را کاهش می دهد