مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آذر 1397 ساعت 10:402018-11-25سياسي

ضرورت تقویت همکاری های مشترک علمی بین دانشگاه های ایران و روسیه


رییس دانشگاه تهران بر ضرورت تقویت همکاری های مشترک علمی بین دانشگاه های ایران و روسیه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر این همکاری ها در عرصه تبادل دانشجو و استاد رضایت بخش است اما فعالیت های علمی مشترک کمتر صورت گرفته که باید تقویت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در افتتاحیه برگزاری چهارمین اجلاس روسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه برگزاری این اجلاس را نشانه عزم جدی آموزش عالی دو کشور برای تداوم همکاری های علمی و فناورانه توصیف کرد و گفت: ایران و روسیه به عنوان دو همسایه، سابقه همکاری بس طولانی و تاریخی در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی داشته اند.

بعد از انقلاب اسلامی این همکاری ها در حوزه های یاد شده توسعه و گسترش روز افزونی یافته است و در کنار آن حوزه های صنعتی، فرهنگی و توریسم نیز به آن افزوده شده است و شاید یکی از بارزترین حوزه ها آموزش عالی بوده که امروز با برگزاری این اجلاس جلوه مهمی از این همکاری را شاهد هستیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تفکر ما بر این است که همکاری های علمی و آکادمیک یکی از بارزترین و ماندگارترین جلوه های همکاری است، زیرا در این نوع همکاری دانشجویان و استادان که مدیران آینده کشور هستند می توانند همکاری های بلندمدتی را بین دو ملت برقرار کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تقویت همکاری های مشترک علمی بین دانشگاه های ایران و روسیه

ضرورت تقویت همکاری های مشترک علمی بین دانشگاه های ایران و روسیه