مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آبان 1397 ساعت 11:552018-11-21فرهنگي

قول رییس کمیسیون ملی یونسکو برای میراث فرهنگی


رییس کمیسیون ملی یونسکو در ایران اعلام کرد: کمیسیون ملی یونسکو در ایران با قدرتِ سینما و تصویر، گذشته پرافتخار ایران را به تصویر کشیده و احیاء می کند؛ - تا آن را جلوی چشم مردم دنیا قرار دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الله ایوبی - رییس کمیسیون ملی یونسکو در ایران - که سه شنبه 29 آبان در تالار استاد شهناز در خانه هنرمندان به دیدن فیلم مستند وِه اَنتیوک شاپور به کارگردانی سودابه مجاوری نشست، با پایان نمایش فیلم به صنعت قدرتمند سینما در کشور اشاره کرد و گفت: ایران در این صنعت جزء مدرن ترین هاست که امیدواریم با قدرتِ سینما و تصویر بتوانیم در یونسکو تصاویر پر افتخار گذشته را احیاء کنیم و آنها را جلو چشم مردم جهان قرار دهیم تا همه از گذشته های خود بدانند.

رییس اسبق سازمان سینمایی با تاکید بر این که ایران در این هنر سرآمد است و در عین حال پایی توانا دارد، اظهار کرد: یونسکو برای ساخت فیلم های مشابه - فیلم های مستند معرفی محوطه ها و دورانِ مختلف تاریخی کشور- سفارش می کنیم، تا هرچه زودتر و بهتر بتوانیم تاریخ ایران را معرفی کنیم.

او به ثبت جهانی دانشگاه جندی شاپور از منظر فرهنگی (رویدادها و مشاهیر فرهنگی) اشاره کرد و افزود: امسال سال گندی شاپور و شیخ شهاب الدین سهروردی است، علاوه بر تجلیل از این شخصیت و آن مکان جهانی، خوشحالیم که جهان این قدر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قول رییس کمیسیون ملی یونسکو برای میراث فرهنگی

قول رییس کمیسیون ملی یونسکو برای میراث فرهنگی