مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آبان 1397 ساعت 07:552018-11-21اقتصادي

برداشت سالیانه 600 میلیون مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی


مدیرعامل آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: سالیانه 600 میلیون متر مکعب بیشتر از سفره های زیرزمینی در استان آب مصرف می کنیم.

- اتابک جعفری در گفت وگو با ایسنا- افزود: سالیانه بیشتر از سه برابر از مصرف استان آب برداشت می کنیم که جبران میزان برداشت آب با توجه به بارندگی های اندک بسیار مشکل خواهد بود .

جعفری گفت: میزان بارندگی در جهان 830 میلیمتر در کشور 250 میلیمتر و در استان 103 میلیمتر است و این یعنی بارندگی ناچیز در استان و خشکسالی که گریبانگیر آن هستیم.

مدیرعامل آب منطقه ای استان در ادامه گفت: تشدید بحران منابع آب زیرزمینی، تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی و همچنین حفر چاه های غیرمجاز و ناکافی بودن تخصیص اعتبارات از جمله مشکلات بخش آب است.

وی با اشاره به اینکه 95 درصد منابع آب زیرزمینی استان دربخش کشاورزی مصرف می شود، خاطر نشان کرد: در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف و برداشت بی رویه از سفره های آب زیرزمینی، در چند سال آینده حتی امکان تامین آب شرب نیز وجود ندارد.

جعفری خاطرنشان کرد: سالانه 714 میلیون متر مکعب آب شامل 243 میلیون متر مکعب از رودخانه کهیر، 273 میلیون متر مکعب از رودخانه باهو کلات و 198 میلیون متر مکعب آب از رودخانه زرآباد از جنوب استان خارج می شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت سالیانه 600 میلیون مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی

برداشت سالیانه 600 میلیون مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی