مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آبان 1397 ساعت 03:502018-11-17اقتصادي

صادرات صنایع دستی؛ افزایش یا کاهش؟!


با وجود آنکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بارها به رشد صادارت صنایع دستی تاکید کرده است، معاون سازمان توسعه تجارت ایران از کاهش 14 درصدی صادرات فرش و صنایع دستی خبر می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با اینکه فرش در زیر مجموعه صنایع دستی قرار نمی گیرد اما تلاش می شود این دو حوزه به هم نزدیک شوند و حتی آمارهای صادرات آنها از سوی گمرک نیز به صورت مشترک اعلام می شود.

علاوه بر این شهر تبریز به واسطه کارگاه های فعال قالی بافی از سوی معاونت صنایع دستی بوده که به عنوان شهر جهانی فرش در شورای جهانی صنایع دستی به ثبت رسیده است.

حتی نمایشگاه های ملی صنایع دستی که بزرگترین رخداد تجاری این حوزه محسوب می شوند در دو سال اخیر در کنار نمایشگاه فرش برگزار شده تا از نظر آمار فروش و بازدیدکننده ارتقاء چشمگیرتری داشته باشد.

پویا محمودیان ـ معاون صنایع دستی ـ بارها در سخنرانی های خود به طور کلی به رشد صادرات و خوب بودن حال صنایع دستی تاکید و در اظهارات خود اعلام کرده است: آمار صادرات صنایع دستی بر اساس آمار رسمی گمرک تا پایان شهریور ماه 97، بیش از 107 میلیون دلار و با 9.

5 درصد رشد نسبت به شش ماهه سال 96 همراه بوده است.

او همچنین در مراسم افتتاح سومین جشنواره فرهنگی و هنری انجمن ام اس ایران که تیرماه امسال برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه حال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات صنایع دستی؛ افزایش یا کاهش؟!

صادرات صنایع دستی؛ افزایش یا کاهش؟!