مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آبان 1397 ساعت 17:262018-11-13سياسي

نظامی گنجوی در بین کشورهای منطقه غریب مانده است/ نظامی گنجوی دارای شخصیت جهانی است


استاد دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه نظامی گنجوی شاعر بزرگ ایران نام آشنای، اما غریب برای کشورهای منطقه است، گفت: اثر معروف و شاهکار بی مانند نظامی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، احمد خاتمی امروز در کنگره علمی تخصصی نظامی گنجوی که با حضور جمعی اساتید، محققان، دانشجویان و به ویژه نظامی شناسان داخلی و خارجی به میزبانی دانشگاه تبریز در حال برگزاری است، اظهار داشت: آثار و شخصیت اخلاقی و عرفانی این شاعر بزرگ آن طور که باید و شاید برای عموم مردم شناخته شده نیست و برای شاخت بهتر وی، برگزاری چنین کنگره های در سطح ملی و منطقه ای ضروری است.

این نظامی شناس در ادامه با تاکید بر اینکه بیشتر نظامی را شاعر بیانی در حوزه ادبیات و داستان های عاشقانه می شناسند، افزود: نظامی گنجوی در احیای ادبیات غنای کشورمان بی نظیر و تاثیرگذار بوده است.

استاد دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: نظامی گنجوی حکیم است و دارای شخصیت چند بعدی است و بدین دلیل شعر را انتخاب کرده که بتوان با این ابزار اندیشه و افکار خودش را به دیگران انتقال دهد.

وی با تاکید بر اینکه نظامی گنجوی از جمله شاعرانی است که باید او را در شمار ارکان شعر فارسی و از استادان مسلم این زبان دانست، تصریح کرد: مهمترین اثر نظامی پنج گنج یا خمسه است، که تعداد ابیات آن را تا حدود 20 هزار بیت نوشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظامی گنجوی در بین کشورهای منطقه غریب مانده است/ نظامی گنجوی دارای شخصیت جهانی است

نظامی گنجوی در بین کشورهای منطقه غریب مانده است/ نظامی گنجوی دارای شخصیت جهانی است