مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آبان 1397 ساعت 14:102018-11-12بين الملل

مقام های دولت اوباما خواهان پایان نقش آمریکا در جنگ یمن شدند


مقام های ارشد سابق دولت اوباما در نامه ای با اذعان به مسئولیت شان درخصوص وارد کردن آمریکا به جنگ داخلی ویرانگر یمن از دولت ترامپ خواستند تا به نقش آمریکا در این جنگ خاتمه دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روزنامه واشنگتن پست، 30 مقام ارشد سابق آمریکایی که در جمع آنها چهره هایی نظیر سوزان رایس، مشاور امنیت ملی سابق و جان برنان، مدیر سابق اطلاعات مرکزی آمریکا سیا دیده می شوند، در این نامه اعلام کردند دولت اوباما در سال 2015 تصمیم به حمایت محدود از ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان در جنگ یمن گرفت، با این هدف که عملیاتی محتاطانه علیه حوثی ها در یمن صورت گرفته و مسیر جنگ به سمت راه حل دیپلماتیک برود.

این مقام های سابق نوشتند: ما نمی خواستیم پشتیبانی آمریکا از این ائتلاف تبدیل به چک سفید امضا شود اما امروز تلفات غیرنظامیان در این جنگ همچنان به رشد ادامه می دهد و پایانی نیز برای این جنگ در دیدرس مشاهده نمی شود و روشن است که این دقیقا چیزی است که اتفاق افتاده است.

آنها تصریح کردند: با این وجود دولت ترامپ به جای درس گرفتن از این شکست، حمایت ها را از پیگیری جنگ از سوی رهبران عربستان تشدید کرد و در عین حال محدودیت هایی که ما برقرار کرده بودیم را حذف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام های دولت اوباما خواهان پایان نقش آمریکا در جنگ یمن شدند

مقام های دولت اوباما خواهان پایان نقش آمریکا در جنگ یمن شدند