مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آبان 1397 ساعت 16:102018-11-05سياسي

شما بر گردن همه مردم ایران حق دارید


مراسم بزرگداشت محمود زند مقدم به همراه رونمایی از مجموعه هفت جلدی «حکایتِ بلوچ» او در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.

- مراسم بزرگداشت محمود زند مقدم به همراه رونمایی از مجموعه هفت جلدی حکایتِ بلوچ او در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا بر اساس خبر رسیده، محمود زند مقدم - بلوچستان‎ پژوه و مؤسس دانشگاه سیستان وبلوچستان - در این مراسم در سخنانی کوتاه گفت: خیلی ممنونم و تشکر می کنم از این همه لطف و عنایت که بعد از 50 سال امروز دیدم.

سپس فواد نظیری - شاعر و مترجم - اظهار کرد: آن چه به طور پررنگ از بلوچستان در خاطرم مانده بود تنها مقاله هایی بود که در اوایل دهه 50 در نشریه ای دانشجویی به نام جنگ سحر به قلم زنده یاد احمد شاملو با عنون شگفت انگیز خاش، تابویی در پایتخت عطش منتشر شده بود که در چند صفحه موجز و غم انگیز و به شدت شاعرانه تصویری از خاش دوران کودکی خود داده بود.

این مقاله سال ها بعد در نخستین چاپ از مهتابی به کوچه مجموعه مقالات شاعر با عنوان تغییریافته خاش، تابوی برهوت درآمد.

او با اشاره به دیگر آثار در این زمینه مثل جای پای اکسندر نوشته اسلام کاظمیه گفت: در سال های 70 نقدی خواندم از زنده یاد شاهرخ مسکوب به کتابی با عنوان حکایت بلوچ که در آن زمان فقط دو جلدش به همت و سرمایه نویسنده اش منتشر شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شما بر گردن همه مردم ایران حق دارید

شما بر گردن همه مردم ایران حق دارید