مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آبان 1397 ساعت 10:102018-11-05پزشكي

گرانی ویزیت پزشکان عامل مصرف خودسرانه دارو


گزارش ها نشان می دهد در چند ماه اخیر آمار فروش برخی از داروها در داروخانه های کشور افزایش یافته به گونه ای که این معضل توانسته هزینه های سنگین و سرسام آوری به نظام سلامت کشور تحمیل کند.

- مصرف بی رویه و البته خودسرانه دارو مشکلی است که این روزها به دنبال افزایش خود درمانی در میان اقشار مختلف جامعه، به وفور دیده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران در ادامه نوشت: خود درمانی و افزایش تقاضا برای مصرف خودسرانه دارو به عنوان حلقه ای معیوب از زنجیره درمان چنان جدی شده که به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو برخی از سوپرمارکت ها هم اقدام به فروش دارو می کنند.

در اینجا این سؤال پیش می آید که چه عواملی باعث شده تمایل به خرید دارو آنهم بدون تجویز پزشک افزایش یابد و کار را به جایی برساند که با وجود هشدار های مکرر مبنی بر برخورد با داروخانه هایی که بدون نسخه دارو می فروشند باز هم با این مشکل مواجه باشیم؟ یا شاهد این باشیم که دیگر فقط داروخانه مرجع تحویل دارو نباشد و سوپرمارکت ها هم پای در کفش داروخانه ها داشته باشند.

گپ و گفتی کوتاه با متقاضیان داروهای بدون نسخه، نشان می دهد ناتوانی در پرداخت ویزیت پزشکان و افزایش دانش و آگاهی فردی عواملی مؤثر در بروز این مشکل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانی ویزیت پزشکان عامل مصرف خودسرانه دارو

گرانی ویزیت پزشکان عامل مصرف خودسرانه دارو