مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آبان 1397 ساعت 05:202018-11-03پزشكي

نقش ورزش در کاهش بیماری سرطان


رییس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان می گوید افرادی که به فعالیت های ورزشی مشغول هستند تا 30 درصد خطر بروز و ابتلا به سرطان در آن ها کاهش می یابد.

- دکتر احمد باقری مقدم در گفت وگو با ایسنا، درباره نقش ورزش در کاهش بیماری سرطان افزود: ورزش در پیشگیری از بروز سرطان و همچنین رفع خستگی برای افرد تحت درمان های شیمی درمانی یا رادیوتراپی تاثیرگذار است.

بیماران مبتلا به سرطان که اقدامات درمانی در آنها به پایان رسیده و به بهبودی دست یافته اند از ورزش برای پیشگیری از بروز بیماری هایی نظیر دیابت و بیماری های قلبی می توانند بهره لازم را ببرند.

وی گفت: براساس مطالعات و تحقیقات انجام شده بیمارانی که شیمی درمانی می کنند و همزمان با آن به انجام فعالیت های ورزشی می پردازند در مقایسه با افرادی که از ورزش دوری می کنند کمتر دچار خستگی می شوند.

داشتن تنوع ورزشی در برنامه ورزشی افرادی که مبتلا به بیماری سرطان و تحت درمان های پزشکی هستند موجب ایجاد انگیزه و تشویق آنان جهت ادامه این فعالیت های ورزشی می شود.

رییس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان خاطرنشان کرد: انجام فعالیت های ورزشی در بهبود کیفیت زندگی، کاهش افسردگی و انزوای فردی افراد مبتلا به سرطان که به بهبودی دست یافته اند بسیار موثر بوده و سبب می شود تا فرد در وضعیت روحی مناسب و بهتری قرار بگیرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش ورزش در کاهش بیماری سرطان

نقش ورزش در کاهش بیماری سرطان