مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آبان 1397 ساعت 01:402018-10-28اقتصادي

معاون وزارت رفاه:18 تا 35 درصد مردم زیر خط فقر هستند


معاون رفاه وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در دوره های گذشته بین 14 تا 18 درصد مردم زیر خط فقر بودند، گفت: این میزان امروزه به 18 تا 35 درصد رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمد میدری در نشست دام فقر، در جستجوی راه رهایی با بیان اینکه فقر محصول تسلط منافع یک گروه به گروه های دیگر جامعه است که می تواند در سطح جهانی یک کشور یا منطقه باشد افزود: در سطح جهانی تسلط نظامیان و سرمایه داری از جمله مصداق های ایجاد کننده فقر است.

وی با بیان اینکه بعد از نظامیان، بانکداران بزرگ ترین عوامل فقر در دنیا هستند تصریح کرد: به ویژه از اواخر 1980 سرمایه داری مالی با ابزارهای مختلف به انتقال منافع مردم به بخش سرمایه داری مالی دست زد و کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که به این دلیل تعداد فقرای افزایش نیافته باشد.

این اقتصاددان با بیان اینکه در ایران تسلط منافع برخی گروه ها باعث ایجاد فقر شده است، اظهار کرد: زمانی که از تحولات آگاهی نداشته باشیم، به راهکاری اساسی نیز دست پیدا نمی کنیم.

در ایران چند عامل باعث ایجاد فقر شدند که یکی از آنها منافع دستگاه های اجرایی و نظام بروکراسی کشور بوده است، اما در واقع بین نهادهای عمومی و دولت تفاوتی وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزارت رفاه:18 تا 35 درصد مردم زیر خط فقر هستند

معاون وزارت رفاه:18 تا 35 درصد مردم زیر خط فقر هستند