مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آبان 1397 ساعت 15:302018-10-28پزشكي

شناسایی 2 کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان


معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: از ابتدای مهر ماه دو کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور شناسایی شده که مربوط به طیور بومی بوده است.

- قاسم رضاییان زاده در گفت وگو با ایسنا منطقه کرمانشاه، درباره وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور اظهار کرد: در برهه زمانی جدید یعنی از ابتدای مهر ماه دو کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان اصفهان شناسایی شده که مربوط به مرغ بومی بوده و به خوبی مراقبت و کنترل شد.

وی با بیان این که در هیچ نقطه دیگر کشور کانونی از این بیماری گزارش نشده، یادآوری کرد: در طیور صنعتی نیز مشکلی نداشتیم و دو کانون شناسایی شده نیز صرفا طیور بومی بوده است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی با اشاره به نزدیک شدن فصل مهاجرت پرندگان و افزایش احتمال ورود بیماری آنفلوآنزای از طریق پرندگان وحشی و از کشورهای اروپایی که درگیر بیماری هستند، افزود: پایش فعال تمام مناطق کشور ادامه دارد و در صورت وجود هرگونه مشکل، کنترل بیماری صورت خواهد گرفت.

رضاییان زاده یکی از راه های مهم ورود بیماری آنفلوآنزای پرندگان به داخل کشور را قاچاق پرندگان زینتی دانست و خاطرنشان کرد: این پرندگان از طریق کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله هند یا از طریق ترکیه و عراق وارد کشور می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 2 کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

شناسایی 2 کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان