مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آبان 1397 ساعت 00:162018-10-27سياسي

ایجاد جامعه ای مظنون: جنبه ترسناک دولت پلیسی تکنولوژیک


تمام فیلم های علمی تخیلی که تاکنون دیده ایم و خبر از آینده ای تیره و تار می دادند، به ناگهان در این مقطع در یک سه گانه خطرناک شامل علم و فناوری، - گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس:  امروزه برای همه ما روشن است که برادر بزرگ همواره در حال تماشای ماست.

متاسفانه به لطف تلاش های جاری دولت برای ساخت پایگاه داده های عظیم با استفاده از فناوری های در حال ظهور نظارتی، دی ان ای و بیومتریک، کار به جایی رسیده است که برادر بزرگ (و شرکای جرم شرکتی اش)  حتی بیش از پیش دلهره آور، فراگیر و همه جا حاضر شده است.

در واقع تمام فیلم های علمی تخیلی که خبر از آینده ای تیره و تار می دادند (و در این مورد تمام فیلم های ترسناکی) که تاکنون دیده ایم، به ناگهان در این مقطع در یک سه گانه خطرناک شامل علم و فناوری، کسب و کارهای بزرگ  و دولت در حال رسیدن به یکدیگر هستند؛ دولتی که می خواهد همه چیز ناظر، همه چیزدان و قدرتمند کل باشد ؛ اما این کار بدون کمک شهروندان امکان پذیر نیست.

آمریکاییان به طور روزمره  در حال واسپاری (در بسیاری موارد داوطلبانه) محرمانه ترین ریزه کاری های مربوط به اینکه که هستند - آرایش زیستی، نقشه های ژنتیک و بیومتریک خود (مشخصه های چهره و ساختار بدن، اثر انگشت، اسکن عنبیه و غیره) - از طریق گشت و گذار در یک جهان تکنولوژیک هستند که همواره توانمن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد جامعه ای مظنون: جنبه ترسناک دولت پلیسی تکنولوژیک

ایجاد جامعه ای مظنون: جنبه ترسناک دولت پلیسی تکنولوژیک