مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آبان 1397 ساعت 13:102018-10-27فرهنگي

بایزید بسطامی؛ از خداوند عشق تا ایتالیا


نشست هفتگی شهرکتاب به بحث و گفت وگو درباره ی «کتاب النور» و ترجمه ی ایتالیایی آن اختصاص داشت که با حضور فابیو تیدیا، مریم حسینی و مریم مشرف، - نشست هفتگی شهرکتاب به بحث و گفت وگو درباره ی کتاب النور و ترجمه ی ایتالیایی آن اختصاص داشت که با حضور فابیو تیدیا، مریم حسینی و مریم مشرف، پیام کتبی ناهید نوروزی و پیام تصویری کارلو سکونه برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا بر اساس خبر رسیده، در ابتدای این نشست علی اصغر محمدخانی، معاون فرهنگی شهر کتاب، اظهار کرد: کتاب النور درباره ی گفتارهای بایزید بسطامی است که سهلگی آن را جمع آوری کرده است.

سال ها پیش، دکتر شفیعی کدکنی آن را با عنوان دفتر روشنایی در مجموعه ی پیران خراسان که درباره ی عرفای خراسان بود به فارسی برگردانده و مقدمه ی مفصلی بر آن نوشته است.

دکتر نوروزی، پژوهشگر فوق دکتری در دانشگاه بولونیای ایتالیا، به تازگی برگردان ایتالیایی این اثر را به چاپ رسانده است.

او که به همراه پروفسور کارلو سکونه مجله ای دوزبانه (انگلیسی ـ ایتالیایی) با عنوان میخانه را در ایتالیا منتشر می کند، در سال 2011 برگردان کتاب فوائح الجمال و فواتح الجلال نجم الدین کبری، در سال 2012 و 2014 شعرهایی از سهراب سپهری با عنوان تا گل هیچ ، در 2016 همای و همایون خواجوی کرمانی، و در 2017 تحلیلی بر شعرهای احمد شاملو را به همراه کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایزید بسطامی؛ از خداوند عشق تا ایتالیا

بایزید بسطامی؛ از خداوند عشق تا ایتالیا