مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آبان 1397 ساعت 10:052018-10-25پزشكي

دندانساز اتابک و دندانپزشک احمدشاه


«دکتر اشتومپ را می شود در کنار دکتر استپانیان و دکتر ملچارسکی، پس از دکتر برتراند هیبنت سوئدی دندانساز ناصرالدین شاه، جزو نسل دوم دندانپزشکان تحصیلکرده خارجی در ایران محسوب کرد که سال های متمادی در دوره احمدشاه قاجار و رضاشاه پهلوی و سال های ابتدایی .

- دکتر اشتومپ را می شود در کنار دکتر استپانیان و دکتر ملچارسکی، پس از دکتر برتراند هیبنت سوئدی دندانساز ناصرالدین شاه، جزو نسل دوم دندانپزشکان تحصیلکرده خارجی در ایران محسوب کرد که سال های متمادی در دوره احمدشاه قاجار و رضاشاه پهلوی و سال های ابتدایی سلطنت محمدرضاشاه در ایران مشغول به کار بوده و بسیاری از اولین شیوه ها و متدهای درمانی و وسایل و تجهیزات جدید آن روز را به ایران آورده اند و در ارتقای علم دندانپزشکی و معمول شدن درمان های نوین دندانپزشکی در ایران نقش مهمی داشته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران نوشت: از میان دندانپزشکان خارجی که در اواخر قرن گذشته و سال های ابتدایی قرن حاضر در ایران مشغول به فعالیت بودند، کمتر درباره دکتر اتکین اشتومپ نوشته شده است.

نام او را در منابع مختلف گاهی اشتمپ، استومپ یا استامپ هم آورده اند.

به نوشته دکتر محمود نجم آبادی او اصالتی اتریشی داشت اما تبعه سوییس بود و مطبش نبش خیابان منوچهری و فردوسی قرار داشت و خود در باغ بزرگی بین خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دندانساز اتابک و دندانپزشک احمدشاه

دندانساز اتابک و دندانپزشک احمدشاه