مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مهر 1397 ساعت 18:452018-10-11سياسي

حافظ در یک کلام اوج غزل فارسی است


مطابق تقویم رسمی ایران، 20 مهرماه روز بزرگداشت حافظ نام گذاری شده و هر ساله در این روز مراسم بزرگداشت و یادبودی در سراسر ایران برگزار می شود.

- به همین مناسبت جهاد دانشگاهی واحد همدان مراسمی در جهت تکریم و آشنایی با اندیشه و شخصیت حافظ با دعوت از استاد فاطمه بابایی سرور برگزار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منطقه همدان، فاطمه بابایی سرور یک مدرس دانشگاه و حافظ شناس در تعریف از حافظ گفت: حافظ یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین شاعران تاریخ است؛ به طوریکه در آثار بزرگان جهانی همانند گوته این تاثیر ملموس است.

وی با بیان اینکه نام کامل حافظ خواجه شمس الدین حافظ شیرازی است، بیان کرد: او حافظ کل قرآن و ملقب به حافظ بوده به طوریکه در بسیاری از ابیات خود، از عین آیات و یا به طور ظریف از مفاهیم قرآنی استفاده کرده است.

بابایی سرور افزود: غزلی در دیوان حافظ یافت نمی شود که مبرا از آیات و مفاهیم قرآن باشد و این مطلب از تلمیح هایی که وی استفاده کرده مشهود است.

وی با اشاره به اینکه اشعار حافظ گاهی امید دهنده و گاهی نشان از غم دارد، افزود: در دوران حافظ اتفاقات و تحولات سیاسی و تاریخی زیادی رخ داده که این موضوع در انتقال حس شاعر بی تاثیر نبوده است؛ مانند بیت کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور/ یوسف گم گشته باز آید به کنعان غم مخور در تمام ابیات این شع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حافظ در یک کلام اوج غزل فارسی است

حافظ در یک کلام اوج غزل فارسی است